مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان: حضرت زینب(س) با حفظ حجاب شرعی خود فلسفه قیام عاشورا را تبیین کرد

به گزارش خبر یار ، حجت السلام والمسلمین غلامحسین حقانی اظهار کرد: برخی‌ها تلاش دارند که این موضوع را به جامعه القا کنند که «حجاب مانع فعالیت‌های زنان در اجتماع است» و بر همین اساس حجاب را مایه عقب‌ماندگی می‌دانند و نگاه اسلام به زن را تحریف می‌کنند.

وی افزود: در حالی که زنان و بانوان جایگاه رفیعی در اسلام دارند و ما وقتی به واقعه عاشورا نگاه می‌کنیم در می‌یابیم که حضرت زینب سلام الله علیها نقش محوری دارند و با حفظ حجاب شرعی خود موفق شدند فلسفه قیام امام حسین (ع) را برای همگان تبیین کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: اگر روشنگری‌های حضرت زینب در صحرای کربلا نبود قیام عاشورا و حادثه کربلا در مکان کربلا باقی می‌ماند و انتشار پیدا نمی‌کرد.

حقانی گفت: حجاب حضرت زینب (س) در کربلا نمود پیدا کرد و محجبه بودن زنان اهل بیت (ع) و بنی‌هاشم حین و بعد از حادثه کربلا، واضح و روشن است به حدی که در تاریخ به خوبی نقل شده است.

وی ادامه داد: حفظ حجاب و عفاف حضرت زینب در صحرای کربلا به نوبه خود بسیار تأثیرگذار است، و این حجاب و عفاف حضرت زینب (س) و زنان بنی‌هاشم نفی‌کننده این عقیده است که برخی زن را در اسلام موجودی درجه دو تلقی می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: این نگاه به زن که وی حجاب را بردارد تا شبیه مردان شود تا موجودی درجه یک محسوب شود کاملاً اشتباه است و دشمن با این نگاه ناشایست خود قصد دارد زن را به این سمت ببرد که با کشف حجاب، خود را شبیه مردان کند، اما دین مبین اسلام، به خودی خود برای جایگاه زن ارزش بسیاری قائل است و معتقد است زن به معنای خودش، یک هویت است و نیازی نیست شبیه مردان شود تا هویت پیدا کند، این نوع نگاه اسلام به جایگاه زن، کاملاً برخلاف تصور غرب است.



تبلیغات در {Config,SiteName}
پر بازدید ترین