قطع بی رویه درختان در ایلام به یک بحران زیست محیطی تبدیل شده است

به گزارش خبر یار ، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان حفاظت محیط زیست استان ایلام به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست اظهار داشت: قطع بی رویه درختان جوان و سر

تاریخ انتشار: 6/6/2022 3:19:50 PM

قطع بی رویه درختان در ایلام به یک بحران زیست محیطی تبدیل شده است

به گزارش خبر یار ، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان حفاظت محیط زیست استان ایلام به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست اظهار داشت: قطع بی رویه درختان جوان و سرسبز جنگلی توسط برخی افراد در حال تبدیل شدن به یک بحران زیست محیطی مهم در استان است که باید دستگاه‌های مرتبط به طور جدی به این موضوع ورود کنند.

وی افزود: حفاظت و حراست از محیط زیست و طبیعت نیازمند آموزش و فرهنگ سازی عمومی و گسترده در بین آحاد مردم است که در این راه باید از ظرفیت رسانه‌ها برای اشاعه فرهنگ غنی حفاظت از محیط زیست در سطح جامعه استفاده شود.

امام جمعه ایلام یادآور شد: یکی دیگر از فرهنگ سازی های تاثیرگذار در حوزه محیط زیست و طبیعت مقوله وقف است که به عنوان مثال افراد در زمان بارش برف با پاشیدن دانه و علوفه و در ماه‌های گرم و کم آب با تامین آب وحوش به یاری حیات وحش بشتابند.

حجت الاسلام کریمی تبار خشک یا کم آب شدن چشمه‌ها و رودخانه‌ها را یکی از مهمترین معضل‌ها و چالش‌های فراروی محیط زیست استان دانست و ادامه داد: با کمک دستگاه‌های مرتبط، جوامع محلی و انجمن‌های مردم نهاد آب مورد نیاز وحوش در مناطق دارای چالش کم آبی تامین شود.




اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما
تبلیغات در خبریار
تبلیغات در خبریار
تبلیغات در خبریار
پر بازدید ترین
جدید ترین اخبار